Saturday, September 4, 2010

semoga tenang disana..

lagi berapa hari lagi umat islam akan menyambut hari raya aidilfiti..kira2 balik lg 5 hari jer kan...sama gak ngn org len..persiapan aku ala kadar jer..hehe yelah bru jer stat keja..mane ade wit lg kan..hahah alahai..bju raye pon sponser(alamak kantoi..huhu)tibe-tibe aku teringat pada arwah wak(abg kepada mak aku) dah meninggalkan kami sekeluarga hampir 4 tahun..wak, ayu rindu sangat dengan wak ..x terucap dengan kata2...kat uma aku kalo2 time2 cam nie arwah selalu datang uma..if waktu berbuka tu kan..penuh satu raga motornyer bawak makanan untuk kami satu keluarga..bawak bubur jagung xcukup ngn tu bawak ayam percik..bawak apam yg dibalut ngn daun pisang tuh..ntah aku tak tau name nyer...bubur lambuk pon dibeli kat pekan sg siput(kira-kira 30 minit dari umah aku)..kire penuh r satu meja ngan hidangan yg dibeli wak td..kenyang semua orang...wak memang baik..wak xkawin lagi..so kirenya kami laa anak2 die..baik sangat...law bab wit tu jgn kire laa..cakap jer xda wit..konform die bg.....wak seorang yang tidak menyusahkan orang len..sampai arwah wak menghembuskan nafas terakhir pon..(masa tu wak meninggal dunia kat uma aku)wak sudah sediakan duit untuk beli peralatan untuk mengkapankan mayatnya...punyalahh tidak menyusahkan oarang len..arwah wak macam dah tau jer ajalnyer dah samapai...
wak meninggal ari khamis 7.50mlm..ingat lagi time tu aku pose sunat..time aku nk berbuka..wak tiba2 jatuh dalam bilik air..hanye adik aku yang bongsu jer dapat masuk bilik air..dan die sorang yang dapat saat2 wak menghembuskan nafas terakhir...selamat ari raya wak..ayu doakan wak bahgia disana..Ya ALLAH moga kau cucuri rahmat keatas roh arwah..aku mohon padamu Ya ALLAH..al-fatihah amin....

No comments:

Yang terbaik

.....saya bukan awak.....