Sunday, February 13, 2011

ahad datang lagi!

Hari nie hari Sunday..ia hari ahad..hari ahad yang membosankan bagi aku dan bukan bagi korang..kadang kala terpikir..mengapa aria ahad datang n aku mesti bosan..ouh hidup..memang takdir kot,. Hari ahad adalah hari bosan  buat insan yang bernama ayu...hoho so padan lah dengan muka ngn orang yang bernama ayu....T______T (tafsiran aku lorh)
tgk...budak itu name ayu...kesian die...

iyer mmg aku bgun lewat n memang niat aku untuk bermalas-malasan kat atas katil tuh..biarlaa sampai kul 12 baru aku nk bgn...(x senonoh punyer anak dara kan...hakhak 
(biaq pi laaa......) itu Cuma niat..n aku tak buat macam tu oke..lepas akak aku ketuk pintu n bagitaw yang beliau nak ke opis..aku jawab oke jer.. bile die tanye aku nk makan ape.. n aku jawab..megi kan de...so senang..beliau pon terus melangkah pergi...so tinggal sowang lah kat uma nie.....so nk laa sambung tdow kan...tp xley laa....aku  pon bgn laa..terus mood rajin datang...nie suda bgus...so kerja2 harian yang 5 hari aku tak  buat, so buat la arini..
(isnin-jumaat keja)..so..aku mula mengemas bilik, lipat kaen baju aku..cuci baju.. bla..bla..bla....

Oke selesai... pas je mandi...aku turun bawah untuk menyidai pakaian yang aku basuh td sambil dengar radio era....ade r jugak 2-3-4 helai...baju kurung adalah baju wajip ialah baju keja kan...selesai......ouh!! perut mintak makan...lapo..lapo...so aku pon masak air...selepas menyelongkar almari..wahh aku terjumpe biskut tiger
pas makan benda nie..jd kuat taw..hahaha


...ermm sedap2...biskut yang beli kat jusco aritu....bru jumpe...pastu aku buat quaker out..iyerlaa..untuk buang kolestrol..haha..aku buat banyak-banyak...mintak2 r sedap quaker yang aku buat nie..aku campur ngn garam sikit n sos mcd..perghh sedap kot...(hehe iye ker ayu, bukan ko makan x abes ker??) iye mmg betul..aku makan sikit jer...pastu aku buang...hakhak.. membazir toi anak che e nie ye....uwekk tak sedap r oat nie...cm ne nk kasi sedap..so aku buang.. n aku terus masak megi...iyee betul itu makanan wajib untuk ari ahad..hakhak...(sebab aku tak makan nasi...) ^_^ (konon diet!!!)

Pas mamam...aku iron baju...utk keja..aku iron 1 kemeja, sehelai bju kurung pink.. n 2 tudung kale ijo n pink....(just stanby jek)..samabil msj..smbil msj ngn syda n kak syifa konon nyer nk ajak dorang lepak tp masing-masing ade komitmen lain..so xpela..ayu ko dok jer ark at uma k sayang...sian aku terpakse memujukkan diri sendiri...

N bf aku lak ntah kemana..macam tak ade bf lak aku ase...semlm adela die msj aku..bgtaw yang esok die g berkelah kat air terjun....ouhh bestlaaa ko..kalau laa aku dekat ngn ko.. dah lame aku ikot ko..tp kita jauh sangat laaa d....(hampa)....

Setelah hampa dengan jawapan kawan-kawan aku...aku pon tgk tv je laa..mengubati hati yang lara..cewahhh....tgk melodi..smpaikan aku tertdo....lena sungguh tdo..siap mimpi2 lagi....aku tersedar pukul 3 petang...aku mandi n terus solat..(agak lewat. Ampuni aku YaAllah)..lepak dalam bilik, smbil menonoton cite yg didownload oleh ika...tq ika...sdg asyik layan movie...hp aku menjerit-jerit minta diangkat..si pemanggil aku kenal..iaitu abgsharol...ajak kua..oke i folow....g mkn..lepak uma xda pe...kami ke alamanda..motif utama nak cari donut big apple..tp x banyak pilihan..so 2-2 xnak....amik keputusan beli donut donkin donut aje..selepas itu kami ke restoran chara kampung..lepak smbil on9..dan dah siap entri nie..huhu...jp aku nk mam bihun tomyam..lapo bai!!! 

No comments:

Yang terbaik

.....saya bukan awak.....