Monday, November 22, 2010

ouhh raya haji bersama aku.....

Salam Aidiladha..
Hari Rabu bersamaan 17 November...raya haji datang lagi..syukur alhamdullilah masih sempat kita menyambutnya hari raya haji pada tahun ini..
act,entri aku nie juz nak berkongsi ngan korang iaitu sambutan raya haji kat umah aku..
ok2 nak start cite dah nie..pagi raye tu..aku bangun lambat coz malam tadi sampai umah aku pon agak lewat kan..ye lah sampai kul 2 pagi tambahan lak laki kaki aku masih saket gara-gara men badminton arituh..huhu padan muka aku kan...kaki n lengan aku sama naik bengkak..aku bangun n terus mandi..alamak..yang lain sume dah siap cantik-cantik taw..yelah dorang semua nk g sembahyang raya..alhamdullilah tp sory yer mak anakmu ini xdapat nk join..kaki ayu masih sakit lagi r mak..
(itu dikira cam alasan ker?? )T_T.....
aku siap2 lah kan pas mandy tuh...OMG arini aku pakai baju baru taw..hakhak best nyer..arini pakak baju kaler pepel gitu..huhu...pas siap2 conteng-conteng make up muka sikit..


kemas r uma ape yang patut kan..pukul 10 around waktu tuh r dorang pun balik dari sembahyang raya..selepas jer mereka menunaikan sembahyang..kiteorang pun satu family makan beramai-ramai..makan per?? Cube r  teka..aper?? nasi lemak..hahah salah-salah..kami makan lemang dan rendang....sedap..rendang ade 2 jenis lak tuh..ade rendang daging dan rendang ayam. Perghh!!
Sememangnya feveret aku rendang  ayam lah kan..memang sedap!! Hingga menjilat jari..hehehe..

rendang ayam

lemang  5btg rm20
dah kenyang hati pun girang kan..ape lagi  time too snap-snap lah..hahaha mmg ske bergambar..i like!!..sementara adik aku yang bongsu tuh..amer men mercun,kiteorang pon ape lagi snap pix lah ..

geng aku

selamat ary raye korban...
lokasi: depan umah aku,tepi jalan
terlibat:abg mohd,abg sharol,ya, amer, aku n anak buah tasha n aren..
korang tengok r pix2 nie..hehehe

after jer snap ..program kedua ialah..hakhak men ps2..mmg xda aktiviti r raya nie...eh oppss  xbaik kan cakap macam tu...act., mmg nak g beraya..tapi kejap-kejap lagi lah..so layan r game dulu..perghh, best gak lah..ermm layan game dengan anak buah aku yang umur 6 tahun tu..mmg kelakar tak hingat kelakar...
layan game dulu
pukul 11 kami gerak g raye kat kg karai..rumah opah sedare belah mak aku..xjauh pon dari rumah dalam 50 minit cam tu r..sampai jer umah opah ..owh bad news opah xda...opah pergi Sg Petani lak..umah Mak Yang..so yang ada kat umah opah tuh kena r layan kami kan..yang ade kak ina and chu mey jer..kami beraya lah..best2 rayer kat kampung...aku makan sikit jer..makan maruku..huh!! sedap gak laa kepek nie..
selesai sume dah makan, kiteorang gerak kerumah mak sedare aku di kg kroh hilir di padang rengas..nie nak p uma adik ayah lak..xjauh mane pun..tp pemandangan  nak ke rumah nyer memang best..ade sawah padi taw..sejuk je mata memandang...sampai umah makcik aku nie..makan time laa..menunya nasi impit, lemang dan rendang..campur kuih-kuih raye..aku makan nasi impit n kepek pisang...sedap-sedap...pastu borak-borak laa kan...sbb bukan selalu jumpe.. *_*..sedap jer borak-borak..tet..tet...hp aku bunyik tandanya msj masuk..sian aku kan..mesej masuk pon xda lagu-lagu..huhu pakai hp murah jer nok...hp cikai tp amat berbakti kat aku,..tq hp kusayang..alo bucuk2..eh eh ape aku mengarut nie..(ayu skg kena pasal raye la..) opps sory2..
ok berbalik cite td..hakhak aku nyer mak nyah msj laa.suh datang rayer..so aku bagitaw kat family aku nk mengudurkan diri la.mau pulang..hakhak ade rezeki lagi yang nk kena pergi nie...minta diri pastu cabut r..g uma maknyah kat salak lak..dalam keta aku zzzz yelah perut pon dah kenyang kan..hikhik...
tdo punya tdo...buka-buka mata ..huh magik kah ini..i dah sampai umah makcik i lar...eh kejap jer sampai umah mak nyah kan...mane x kejap dah ko asik tdo jer..sergah abg sharol...hehe aku gelak tersipu-sipu..kahkah

sampai umah mak nyah..rest...sbb mak nyah nak jamu kiteorang ngan nasi..so sementara tunggu mak nyah masak ..aku lepak ngn akak and anak buah aku kat luar rumah...ahh ngntok nyer..masuk dalam..aku lending kat depan tv...rupe-rupenya...dorang dah lending dulu...ermm penat r tuh kan..aku tgk tv..tgk punyer tgk terus terlelap..tdo lagi...ermmm “-,-“ kira lame gak r aku tdo..pas tdo...dorang kejut untuk makan..makan lagi..hakhak.....memang syok nye raye..
selepas semuanya kenyang..kami pun gerak untuk pulang...memang penat weyhh....sampai umah kul 7..mmg penat..malam tuh adik aku n abg sharol men mercun..ermm lenkali laa aku wat entri pasal mercun lak ea...eh boleh ker...pasal lak xleh lak xboleh kan..blog nie aku punyer..hahaha
malam tu aku tdo kul 10.01 malam..mmg penat setelah seharian g beraya..
oklah....demikian lah entri kali nie... ..bye semua...
wasalam....




4 comments:

Anonymous said...

Rajinnya cik ayu tulis blog....mcm2 cite...ala2 penglipurlara je...

ayuhidayu said...

hai...bukan rajin laa...
nie semua untuk kepuasan hati..if i tak tulis..i akakn rase ade benda x complete..hahaha juz nk sharing ngn korang jer..t ade banyak cite taw...tungguu

Anonymous said...

ye la yu...best gak bace...bosan2 tak de keja ni...

ayuhidayu said...

huh..selalu bosan ker?

Yang terbaik

.....saya bukan awak.....