Monday, February 7, 2011

HOLIDAY @ PENANG

Jalan-jalan di Pulau Pinang...

Aii skema nyer tajuk entri kali nie..haha.
Best oo jalan2 tadi..walaupun penat memang berbaloi-baloi ar kan..
Pagi jumaat jarum jam menunjukkan kul 8.46 pagi..aku dan family mula menyusun langkah..untuk meneruskan percutian ke pulau pinang pulau mutiara..haha cam karangan budak darjah 3 je kan..biar ar entri aku, bukan entri korang..hehe..saje melawak..


Oke2..kiteorang gerak kul 8 lebih cm tu la kan...
Destinasi pertama kami ke Batu Feringgi.. tujuan nyer for sure la untuk mandi laut..dan berkelah..best..
bekalan 4 perkelahan

Walaupun si driver x brape terer ngn jalan kat penang tu, tp terpakse la buat2 pandai..aku lagi ar xtaw...dalam keta pon asyik tdow jer..huhu..1st mmg kami agak sesat laa..iye laa penang bnyak benor jalan sehala nyer..x ley nk u turn..pusing2 pun still kat tang tu gak... tapi pepatah melayu ade menyebut malu bertanye sesat jaln..so kami yang tak malu nie pun..bertanye laa jalan kat aunt india tu..tq ye aunt t sy banje mam maruku..hakhak..oke2 enof ayu enof...


Kami pusing2 jln dapat gak jumpe batu feringgi tuh...hah kaw dapat gak sampai sini...makhluk-makhluk kat situ mmg ramai r..omputih ade.. org gelap ade..mcm2 ade..lepas dapat cri port(baek punye) lepak laa kat situ..but amat malang ar coz toilet jauh kan.. terpakse laaa aku menapak untuk menyalin pakaian...mandi laut dlam kul 12.. banyak panas oi..x snggup mak....abes kulit cik ayu yang putih bertukar ke gelap..(bajet kan cik ayu..sila muntah skunk..haha).mandi kejap2..main bola tmpar ngn amir kejap..soo naik la..xnk itamkan lagi kulit..siap!
ade lauk sardin(mak masak), rendang ayam(mak masak jugak), telo masak kicap(akak lia masak)..nugget cik ayu yang goreng taw!!

adik dan mak saya
hah yang ade nuget 2 ketul tu makan cik ayu..



Next lokasi...nk ke komtar..so kami yang xtaw jalan.. terpakse meraba lagi...dalam keta mmg dah Nampak bangunan komtar.. tp nk kesitu mmg susah noh!...n bile dah sampai..hampa! xde pe yang menarik pown...so  next..
komtar
sy nk pergi komtar!!



Jalan punye jalan..terserempak dengan 1 signboard..rumah kelahiran P.Ramlee..so kita singgah...snap2 pix satu dua keeping..usha –usha kejap..masuk uma tan sri tu..lepak2 minum petang, mkan double prosperity daging kat situ ..haha itu tipu...pastu gerak...kami nk ke pdg kota lak...si amir bising..lapar-lapar..



mak 


Dalam jalan menuju ke padang kota kan..tibe-tibe kan...kat traffic light kan...gedegang!!!!....hah sape taw bunyik pe...o00ooo...ade org langgar bumper kereta kami...ape lagi serang....mmg kuang ajar laa kan...yang langgar lak foreigner..soo...guna kan kuasa veto yang ade...mintak duit laa..abes weh keta aku kena langgar....siot sgt...geram..so kita speking cakap ngn die...i want money..cash money...hambek kaw aku mintak 5 rat...e2 ar len kali jgn langgar keta aku...so dapat...die bayar..hah takot ar tu..mane tak takot 3 orang mengamuk kat situ...huhu aku , akak lia n abg sharol...terketar gak lak mat saleh tu...setel!!


Sampai kat padang kota dalam area kul 5 lebih... makan dan makan...kami order
1.laksa penang (ya n amir) =rm6
2. pasembor(abg sharol)=rm12
3.mee udang(aku)=rm10
4.ais batu campur (mak)=rm4
5.sotong + kangkung=rm16
6.sotong bakar=rm16
7.minuman..=10


Harga nya..korang congak sendiri..boleh tahan mahal laa,,tp aku ase sbb peniaga nie dah taw kami nie orang luar. So tekan abes-abesan laa kan..dah abes mengeyangkan diri..kami blah.....pergi tanpa meninggalkan jejak..hehe

So misi mencari jeruk dan tshirt penang diteruskan....
Dapat gak cari.. yeyeh....dapat tshrt....aku ade..korang ??
Haha jgn marah eh..
Ermm pas jer sopink..kami balik perak..dlam kul 10.00 smpai perak...lega dah sampai uma sendiri..ngntok..aku tdow skg yer...bye..nite..zzzz

No comments:

Yang terbaik

.....saya bukan awak.....