Monday, March 28, 2011

team building di Dusun Eco Resort, Pahang

Jumaat 25.3.2011 petang

pendaftaran

hola...mai-mai lepak sini aku nk cite pengalaman yang xmungkin aku lupe sewaktu menyertai team building di dusun eco resort, bentong, pahang or (d.e.r)...*senyum lebar*.. aku dan staf pnc bertolak dalam pukul 4.30 petang hari jumaat . .selesai pendaftaran staf
(aku yang incaj part ni)..

oke..aku dok sebelah kak syifa..haha 2 org urusetia yang muda..aku tidor la dlm bas tuh..penat seh dah la tadi aku kena bertugas kat booth ...petang baru la dapat lari...so celik jer mata aku dah sampai kat eco dusun..nampak la signboard kat tepi highway tuh kan
odw...hahaha aku cover muka

......ni part yg lawak...bile dh turun dari bas..kami kena lak angkut by lori..oh god..ni 1st time aku naik lori taw..wakaka agak lawak laa..dah macam pendatang asing aku rasa. .  tapi nie pengalaman yang aku xdapat lupa lah..huhu terbaek dari ladang. .   sampai aku check in bilik..ermm xsyok aku xsebilik ngn kak syifa lah..aku dapat geng ngn kakak dr bhgn audit dalam..sungguh xbest best. .so dah bentang cadar n sarung bantal semua peserta kursus kena kumpul balik dalam pukul 8 mlm..untuk xtvt campfire....
macam nk g menghantar pengatin lak bawak2 hantaran ni

bye org kg

turun..turun..kita dh sampai
oke2..amik kunci kat sy yer

campfire

dh malam..suasana kat situ tersangatlh sejuk. . . xsangup mokcik nk mandi..no no no aku mandi gak taw..hujan pun turun membawa rahmat . . so xtvt untuk campfire talak jadi maa....tukar..peserta main game jer mlm nie..haha main game pisang goreng dan kereta api gajah..hahaha memang kelakar laa game nie...terguling-guling aku gelak dalam dewan itu..dah lah dewan serupa dengan dewan hantu kak limah balik rumah tu..wakakaka.....so geng aku kalah bila main game pisang goreng...padan muka....xpe if dapat hadiah pun dapat hamper cikai jer..hahaha cilaka punye mulut =.='

oke-oke..habis jer game ada lak persembahan dari bhgn penerbit..wah terbaik laa..siap bawak biola lagi...kiteowg nyanyi ramai-ramai taw..hehehe.. best ...release tension nok !!
lepas game aku lepak lagi mengetea dengan member-member lain...ye lah kat der tu .. ade bukak kedai runcit...ad kedai minum lagi..lepak ramai-ramai minum teh tarik sama megi cup.. tp aku minum teh tarik jer lah....kenyam=ng mkn nasi td pun x abes lg..mlm tu memang dingin abes.. yerlah berkampung kat dlm hutan...sejuuukkkkkk wooo!!! aku balik bilik..terus tdo..wa cakap lu...mmg aku x sempat nk mimpi ape2..punyer lah lena..so aku ZAZZZZZ zzzzZzzZZ. . .

sabtu 26.3.2011 pagi

rentas halangan & berakit

pagi tu orang yang last bangun tidor..aku tengok semua orang dah mandi..pakai cantik..xpe..aku mandi dan teru s sarungkan baju kaler merah..ye..tema kaler ari nie...siap..pergi ke dewan makan..sarapan pagi..yey..peruk pun lapar ade nasi goreng dan mee...dua-dua aku sebat..haha...tp nasi goreng xsedap sangat....boleh la....after lunch..masuk bilik balik nthen tukar kasut...ni time for merentas halangan..ade 12 halangan beb..no.1 yang kena restas blok simen tu..mmg aku xbuat lah..haha tinggi tembok aku tu pun tinggi aku jer,,aku memang lalu tepi jer lah...ade spider web..ni aku buat..masuk lumpur pon aku buat....panjat-panjat pon aku buat..hah kire semua aku buat laa..pro kan..hahaaha penipu  (gelak jahat). ,lepas semua peserta abes jer baut xtvt merestas halangan kami ker  xtvt berakit..wah mencabar nie..even aku xpernah berakit.....semua kena buat sendiri taw..mengancam....mmg best..pengalaman sungguh...rugi plak bile aku x masuk pengakap..law idak mesti cam makan kacang jer kan..so kumpulan aku lawan dengan kumpulan satu..hehe best....memang aku kayuh laa..aku dok depan taw mase kt atas rakit tuh..yelah takkan kat bawah lak kan..ape laa yu nie....weeee..
so keputusan kumpulan aku dapat no 2..wakaa menang gak weyh..jangan pandang aku sebelah mata taw....pas berakit...aku mandi kolam..wah,..best......nk berenang leh,,tertonggeng ley.kuak rama-rama lay..semua ley lah.....dah setel mandi aku akan jungle tracking lak petang nie..abes laaa penat..dah takde tenaga ni...cm mane ? ?

before daki gunung

muka tak penat lagi nie

kaum hawa..

jungle tracking & titi gantung =.="

oke jam mununjukkan 2.40pm..kami dah mula masuk hutan..wakaka aku dengan beg silang di badan..ye lah aku bawak bekalan air minum dan camera...konon nk tangkap gambo dlm hutan tp apa lah daya...aku xlarat weyh,,memang menguji tahap kekuatan fizikal sama itu mental....memang tinggi la bukit tuh....huh dengan curam nyer..dalam tu aku terkena duri bertam hah berdarah lah jari aku..... . memang malang...sakit lak tu...dalam hutan dapat menikmati keindahan flora dan fauna..aiyak aku jumpe lipan weyh.....dengan bunyi cengkerik yang bising..hah memang hutan lah.. . . berpeluh-peluh badan... aku gak agak lah putus asa...sebab dh penat kn....nasib ade member-member bagi sokongan jitu dan padu...dorang suruh aku think positive dan kawal pernafasan.. walaupun aku xda asma or lelah kan...law ikot kan aku mau je aku patah balik....ngee memang xkuat punye perempuan..hikhik... T__T
so turun jer dari hutan dalam kul 4 suku...dan lepas ni sape-sape yang nk join naik titi gantung boleh polow..dan aku salah sorang yang ikot...memang semangat...tp titi tu memang tinggi lah..biler dah sampai tengah-tengah titi.. aku down aku takut,,aku goyang..wahh aku rase pucat lesi...kat atas tuh leh lak aku pikir mcm mane if aku jatuh...waaaa toksah dok pikir lah..takot..aku terus move ke depan. . bagi kata semangat kat kawan aku kat depan..supaya boleh mengurangkan tekanan takot aku nie..."chaiyok2" jerit aku..hah biar aku puas cakap banyak janji aku tak takot...so i sampai..yey..tahniah lah nor hidayu zamberi..akhir nye ko berjaya smpai ke dstinasi cinta cewahhhh . . .memang sumpah lah lepas jer ni aku xkan naik tempat tinggi lagi gayat kot. . . x mo xmo......

tengok dari bawah memang la best..naik tgk

hadiah & pulang

sampai bilik pukul 5..sementara aku tunggu akak bilik aku mandi..aku packing barang..wah memang banyak barang nasib aku bawak beg travel ala-ala af tuh..senang keja..campak-campak.n zip trus siap...wakakaaka. sekali ngn kasut sukan pon aku campak dalam beg pinjam tuh.. sory yer kak de...sos sesi bergambar dan bagi hadiah....sedih walaupun ade satu lgi halangan bila nk balik nie..naik lori lagi...huh kaki tangan semua dah sengal..penat campur sakit..aku dah tak terdaya...balik upm..dalam kul sploh aku smpai rumah..adios

nk tdo...

ftdanisha said...

best nye gi jalan...haha..nak jln je..wt kje mls..slm ziarah dr SB

ayuhidayu said...

faztee

memang best..penat pon sama banyak....