Monday, June 20, 2011

LANGKAWI INTERNATIONAL DIALOGUE (L.I.D) 18-21 JUNE 2011


Morning.. selamat hari Isnin semua reader blog ayu!...
Kejap jer dh hari Isnin kan..Sabtu Ahad tak terasa pun cutinya..
aku cuti hari ahad jer,memandangkan aku duty hari sabtu last weekend.memang malas sebab geng aku tak kerja hari tu but aku terpaksa merelakan diri..nasib lah best walaupun time aku bertugas bosan nak mam%^&...heeee


Kul 8 aku dh sampai opis..aku dh punch in card aku..aku, Nizam (ketua aku hari tu),driver opis, En.Wan terus g PICC,Putrajaya..sedey aku xsempat nak bekfast pun..lapar weyh..last aku mkn burger je pukul 8 mlm tadi..ntah ade tenaga ker idak jap lagi redha jela...T___T

hi..sy ayu..boleh sy tolong hincik ?

Setelah sampai kat situ..aku ngn Nizam terus jer beratur untuk amik pas...as exhibitor...ni lar 1st time aku jejak kan kaki ker PICC tuh..bukan ade ape pon but nice lah...sampai kat booth..aku setup ape yang patot, as rutin kena susun brosur cantik, susun cenderahati..dan bla...bla..bla..hari ni aku (wakil Marcomm) akan bertugas bersama dengan wakil RMC (Cik.Nasreena dan Pn.Shuriati)..nasib dorang ley ngam ngn aku..means not sombong lah..


Aku jaga booth jer..sambil tengok orang lalu lalang depan booth aku...booth aku cantik taw..maksud aku booth UPM...huhu
Dalam dok lepak-lepak kat booth..ramai gak menteri-menteri Malaysia yang aku jumpe...n pertama kali jugak aku dapat face to face dengan mantan perdana menteri Malaysia..yup Tun dr. Mahathir Mohamed..bersama isteri..siti hasmah..dan aku dapat salam dengan isteri beliau..bangga lak..tetibe..huhuhuhu


Ni part yang best..huhu ade disediakan makanan untuk exhibitor taw...wakakaaka aku yang sememangnya lapar + perut mintak makan  tak sabar tunggu waktu lunch...time lunch 12.30-2 petang...ekor mata aku asyik pandang jam kat tangan jer..dan bile time jer..tertus aku ajak nizam mkn..dan seorang lagi student pHd...elcid namenya..yer die juga dah jadi kawan aku...orang iran...baik n ensem boy..hahahah
Kami makan same2...dan hari tu aku makan nasi..pecah rekod..hahahaa aku amik nasi sikit jer.. amik daging masak kurma..ayam percik...ikan masak sambal...dan sayor petola masak ape aku tak taw..memang banyak lauk aku amik..semuanya aku nk bedal....hahaha orang lapo memang macam tu kan...dah la sedap..xkesah everything FOC right??


Lepas mkn..alhamdullilah kenyang......balik ke booth sebab nk ganti tenpat ngn orang rmc lak..turn dorang mkn...ngntok plak..biase laa dah kenyang kan ....bosan pun ade gak...aku borak-borak ngn elcid n nizam..aku taw dorang pun boring jugak..kan..kan..kann

Dalam kul 5 lebih orang dah mula tutup booth...yang aku Nampak laa...both depan booth aku..iaitu booth MARA..dah sepi...dan ramai gak yang dh balik...kami pun menyusun langkah nak pulang setelah satu hari bertugas sebagai pempamer sempena majlis Dialog Antarabangsa Langkawi.. ^_^


Ayu>>>>boleh claim ot....

No comments:

Yang terbaik

.....saya bukan awak.....